perjantai 3. helmikuuta 2017

Häpeä, äiti!

Mä en suostu enää häpeämään! En todellakaan enää jaksa tuntea huonoa omaatuntoa siitä, että..

..meillä on TV melkeinpä koko ajan auki, ja lapset katsoo sitä just niin paljon kun niitä huvittaa.

..meillä saa vilkuilla ohjelmaa ruokapöydästä, kunhan muistaa myös syödä samalla.

..Milla saa ihan itse aamulla avata telkan, laittaa Netflixin päälle ja päättää itse ohjelmansa sieltä.

..me syödään aamupalat joskus vasta kymmenen/yhdentoista aikaan, koska miksi kiirehtiä?

..me ei todellakaan ulkoilla joka päivä, joskus saatetaan olla ihan koko päivä vaan sisällä, vaikka oltais kaikki ihan terveitä.

..Milla saattaa olla yökkärissä koko päivän, just edellä mainitusta syystä.

..meillä syödään eineksiä, joskus on ihanaa, kun saa vaan tökätä lihaperunasoseet mikroon ja olla helposti.

..mun lapset on kasvaneet purkkiruualla, Millalle en tehnyt yhtään sosetta itse, Sonjalle muussasin perunaa, mutta kun porkkana tuli kuvioihin, niin hain soseet kaupasta.

..mun vauvat on nukkuneet tissi suussa kaikki unensa. Millan kanssa tehtiin stoppi 10kk iässä, tämä nuorempi jatkaa tissiposkiunia edelleen.

..meillä ei oo sen suurempaa rytmiä päivässä, syödään kun on nälkä, mennään nukkumaan illalla, kun alkaa silmiä hierotuttaa.

..me syödään vain yksi lämmin ruoka päivässä. Sonja syö kyllä mössöjään kahdesti, mutta me isommat.

..mä en jaksa aina leikkiä lasten kanssa, vaan saatan makoilla (ja joskus nukahtaakin) Millan huoneen lattialle.

..meillä saa pelata tabletilla joka päivä, lähinnä nykyään Milla pelaa Sonjan päikkärien ajan, kun mä oon ihmistuttina, mutta kyllä se pelaa muulloinkin.

..Sonjakin on jo "pelannut" pikkukakkosta tabletilla.

..mulla on koko ajan puhelin hollilla, ja oon riippuvainen siitä.

..meillä juodaan (sokeritonta) mehua aamu- ja iltapalalla, ainoastaan ruuan kanssa vaadin juomaan maitoa.

..mä en muista antaa lapsille vitamiineja purkista. Milla muistaa jo nykyään itse, ottaa aamulla maitohappobakteerit ja nallevitat, mutta Sonja ei saa d-vitskulisää, koska en muistanu alottaa sille niitä tippoja vauvana, ja se ei tykkää pastillin mausta.

"Tulin minä kaapista ulos, ja arvaas mikä oli lopputulos.."

Mitä sä et suostu enää häpeämään?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti